Waar vind ik mijn doelgroep online?

Door de schaarste op de arbeidsmarkt vragen werkgevers zich af: Hoe en waar kan ik mijn doelgroep het beste bereiken of sourcen? Bij dit soort vragen is het handig om specifieke informatie te hebben per doelgroep. Intelligence Group heeft hier verschillende oplossingen voor: het DoelgroepenDashboard of een uitgebreide Doelgroep Analyse.

Het DoelgroepenDashboard of een uitgebreide Doelgroep Analyse geeft een handig inzicht in de belangrijkste punten om uw doelgroep te werven. Hierin vindt u ook informatie over welke wervingsmiddelen/websites/ social media u in moet zetten om uw doelgroep te bereiken. Kies per doelgroep de kanalen die uw specifieke doelgroep gebruikt om zich te oriënteren op een nieuwe baan. Focus minimaal op de top 3 of 5 kanalen en zorg dat de candidate experience gewaarborgd wordt voor de grootste effectiviteit. Ook krijgt u inzicht in de specifieke websites die de doelgroep gebruikt en op welke websites u de meeste concurrentie zult ervaren van andere werkgevers die naar dezelfde doelgroep zoeken. Ook is te zien hoe u de latente doelgroep kunt bereiken. Welke apps en websites gebruiken ze? Daarnaast kan een Talent Analytics nog wat diepgaandere en informatie geven over hoe u effectief kunt sourcen en de latente doelgroep kunt bereiken. Hierin komt terug op welke manier de doelgroep het liefst benaderd wil worden, bijvoorbeeld via de e-mail of WhatsApp.