Nieuws & blogs

Best practice: Efficiënter werkproces bij KLM door schaarstetoets

KLM is een organisatie met 33.000 medewerkers in dienst. Met behulp van data over arbeidsmarktschaarste uit het DoelgroepenDashboard onder verschillende doelgroepen, kan recruitment beter anticiperen op de doelgroepen in de arbeidsmarkt. “We kunnen de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt op dagbasis volgen, wat onze recruiters helpt in het adviseren van de lijn en het werven de schaarse kandidaten.”

Efficiënter werkproces door de schaarstetoets

“Recruitment heeft een transparante rol en wij gebruiken het DoelgroepenDashboard tijdens ons reguliere proces,” vertelt Anne-Mieke Schildt, manager recruitment bij KLM.

“Voorheen gaven we aan dat de markt schaars was, maar dan kwam de vraag waarop dat gebaseerd was. Door het niet of moeizaam vervullen van vacatures moeten we onderzoeken of we de juiste dingen doen. Het DoelgroepenDashboard helpt ons inzicht te geven in deze soms schaarse arbeidsmarkt. Specifieke doelgroepen zijn moeilijk om te werven en het DoelgroepenDashboard geeft weer hoe de prognose is.

lees volledige case hier