Philadelphia ondersteunt mensen met een verstandelijke beperking. De missie is dat iedereen het beste uit zichzelf kan halen. De zorginstelling ondersteunt ruim 8000 cliënten vanuit 500 locaties in heel Nederland met ruim 6600 medewerkers. Begeleiding bieden aan mensen met een verstandelijke beperking is bijzonder werk. Het DoelgroepenDashboard helpt de nieuwe recruitmentafdeling om de vacatures volledig in te vullen. “Kennis en inzicht in arbeidsmarktdata zijn noodzakelijk om kandidaten te werven”, aldus Karin Hagedoorn-Florijn, Adviseur Arbeidsmarktcommunicatie & Recruitment bij Philadelphia.
Philadelphia biedt een veelzijdige werkomgeving. Medewerkers ondersteunen uiteenlopende doelgroepen. Zo bieden ze ambulante begeleiding aan mensen met een lichte verstandelijke beperking maar ook intensieve zorg aan ouderen of mensen met een ernstige meervoudige beperking. Er zijn verschillende functies. Bijvoorbeeld begeleider op een woonlocatie, of bij een dagbesteding. Jobcoach of verpleegkundige. Intervisiebijeenkomsten, medewerkersdagen en vormen van informeel leren worden erg gestimuleerd. Dit gebeurt allemaal vanuit het Servicekantoor in Amersfoort, waar ook de recruitmentafdeling zit.
Hoe regelt een organisatie met 7500 medewerkers haar recruitment?
Met een eigen recruitmentteam werkt de organisatie aan een stevig recruitmentfundament. Een goed ATS en een converterende WerkenvoorPhiladelphia-site zijn hierin belangrijke onderdelen. Om inzicht te krijgen in de wervingshaalbaarheid, de regionale arbeidsmarkt, en waar en hoe de doelgroep bereikt kan worden, gebruiken de recruiters het DoelgroepenDashboard. Vanuit vorige werkgevers waren zij al bekend met deze systematiek.
Philadelphia streeft ernaar alle vacatures op eigen kracht in te vullen. Vanuit dat oogpunt draagt het DoelgroepenDashboard bij aan gefundeerde arbeidsmarktinformatie en een langetermijnstrategie.
Inspiratie vanuit data
Het DoelgroepenDashboard helpt Philadelphia het onderbuikgevoel te onderbouwen met gefundeerde informatie, vanuit de actualiteit op de arbeidsmarkt. In het DoelgroepenDashboard staan veel datapunten, ook over latent werkzoekenden. Deze doelgroep vraagt een andere benadering dan actief werkzoekenden. De data in het dashboard geeft sturingsinformatie en handige tips die concreet in de praktijk kunnen worden ingezet. Ook is er de mogelijkheid om te filteren op junioren en/of senioren en welke reisbereidheid daarbij hoort.
Trendsessie
Tijdens het Recruitment Tech event won Philadelphia een trendsessie onder leiding van IG-directeur Geert-Jan Waasdorp. Tijdens die sessie werden de recruiters op de hoogte gebracht van de nieuwste trends op de arbeidsmarkt en hoe ze die het beste kunnen inzetten om de juiste kandidaten te vinden. Karin Hagedoorn-Florijn is laaiend enthousiast: “Met het gehele recruitmentteam en andere geïnteresseerde collega’s hebben we deelgenomen aan de trendsessie. Binnen 2 uur waren we volledig op de hoogte van alle trends in het recruitmentlandschap. Er was veel ruimte om dieper op de vraagstukken in te gaan én de praktische toepassing voor Philadelphia als organisatie. Geert-Jan Waasdorp is een inspirerende, bevlogen man die veel stof tot nadenken geeft.” De dynamische, inspirerende sessie zat vol met tips om creatiever te denken en zo het verschil te maken op de arbeidsmarkt en in de werving.
Meer inzicht in arbeidsmarkdata?
Wilt u weten wat data en het DoelgroepenDashboard voor uw organisatie of zorginstelling kunnen betekenen? Het DoelgroepenDashboard is een handige tool die u direct inzicht geeft in de wensen van de doelgroep per functie, waardoor u de doelgroep beter kunt bereiken. Wilt u meer weten hoe u makkelijker en efficiënter kunt werven? Vraag dan via onderstaand contactformulier een demo aan.
De data die in het DoelgroepenDashboard zijn gebaseerd op het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek (AGO) dat Intelligence Group al sinds 2003 elk kwartaal uitvoert. Elk kwartaal wordt een representatieve steekproef uit de beroepsbevolking gevraagd naar allerlei aspecten rondom werk en arbeidsmarkt.