Werving lastig bij 72% van de meest gevraagde functies eerste helft 2019

In bijna 3 van de 4 meest gevraagde functies in Nederland (72%) is het moeilijk tot zeer moeilijk om voldoende mensen te werven. Werkgevers zitten op dit moment vooral te springen om medewerkers klantenservice, productiemedewerkers en servicemonteurs. In totaal werden er 73.474 vacatures geplaatst voor deze drie functies in de eerste helft van 2019.

Recruitment in Europa: culturele verschillen en de invloed op het wervingsproces

Bij internationaal werven spelen cultuurverschillen een zeer belangrijke rol. Om ervoor te zorgen dat de candidate experience en de onboarding van de kandidaat optimaal is, is het handig om je te verdiepen in de culturele verschillen, rituelen en gebruiken tussen de verschillende landen. Het kennen van de verschillen, maakt de recruitment extra krachtig en vergroot de kans op succes op het moment dat je daar als recruitment op weet in te spelen.

Toekomstgericht personeelsbeleid door meer inzicht in arbeidsmarktcijfers

Marco Sassen van WENB en O&O fonds GEO legt uit hoe ze door een interactieve maatwerkdashboard dat Intelligence Group heeft gemaakt meer inzicht krijgen in de huidige stand van zaken op de arbeidsmarkt en de verwachte ontwikkelingen.

Florence populair onder 195.000 Europese vrouwen

De Italiaanse stad Florence is vooral populair om in te werken onder Europese vrouwen. Deze stad werd door zo'n 319.000 Europeanen gekozen als favoriet, waarvan 195.000 vrouwen, blijkt uit ons Europese onderzoek: De Global Talent Acquisition Monitor. 

Wie zijn de meest favoriete werkgevers van Roemenië? Het negende grootste land van de Europese unie

Microsoft is de meest favoriete werkgever van Roemenië. Op de tweede plaats staat Google, gevolgd door Orange. Het meest opvallende is dat er maar één Roemeens bedrijf tussen de top tien favoriete werkgevers zit.

Update: DoelgroepenDashboard nu beschikbaar in het Engels

Het DoelgroepenDashboard helpt met het efficiënter werven van kandidaten door gebruik te maken van arbeidsmarktdata. Vanaf heden heeft het Nederlandse dashboard ook een Engelse versie. Hierdoor kunnen Engelstalige recruiters in Nederland en buitenlandse bedrijven die in Nederland werven makkelijker zoeken naar talent en hun recruitmentplannen maken.

Kleine veranderingen in de candidate experience kunnen al veel impact hebben

Groot, groter, grootst. Dat is wat we graag willen bereiken in recruitmentland, maar Inge Vuik, Business Development Manager bij Intelligence Group, laat zien dat dat niet altijd nodig is. ‘Processen meetbaar maken levert al veel op.’

Werknemers voelen voor het eerst de omslag op de arbeidsmarkt

De signalen dat de arbeidsmarkt in Nederland afkoelt, worden in het tweede kwartaal van 2019 bevestigd. De meest recente Q2-2019 cijfers van het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek laten zien dat arbeidsmarktactiviteit is gestegen. Zo zijn er 61.000 extra mensen actief op zoek naar een baan ten opzichte van het eerste kwartaal van 2019. Het aantal latente baanzoekers is gedaald.