Total Care, het moederbedrijf van CSU en Tzorg, biedt schoonmaakdiensten op 15.000 locaties en huishoudelijke ondersteuning aan 70.000 cliënten in Nederland. Jaarlijks ontvangt de organisatie meer dan 95.000 sollicitaties voor functies in de schoonmaak en huishoudelijke hulp. Maar volgens Alexander Duijmelinck, Manager Recruitment Strategie & Operatie Total Care, draait het niet om aantallen: het gaat om relevantie. CSU en Tzorg wil niet zoveel mogelijk kandidaten bereiken, de uitdaging is om vooral de juiste kandidaten te bereiken. Hoe pakken ze dat aan? En welke rol speelt Giant van Intelligence Group daarin?
CSU en Tzorg staan voor meerdere wervingsuitdagingen, groot en klein:
CSU en Tzorg kiezen voor een data gedreven aanpak, opgebouwd uit drie pijlers:
Recruitment en arbeidsmarktcommunicatie werken data gedreven. Recruitment werkt bijvoorbeeld met uitgebreide dashboarding, waarmee ze landelijke data met een klik in beeld hebben en waarmee ze ook kunnen focussen op een specifieke locatie, indien gewenst. Dit combineren ze met data uit Giant voor zowel regionale als landelijke inzichten. Er is bijvoorbeeld inzicht in:
Door het inzetten van de juiste tooling, waaronder Giant, zorgen CSU en Tzorg ervoor dat ze alle data inzichtelijk hebben. Het hele recruitmentproces is inzichtelijk en door de juiste analyses te draaien, zorgen ze ervoor dat ze het de sollicitant en medewerker eenvoudiger, sneller en duidelijker maken.
Innovatie is een belangrijk thema voor CSU en Tzorg. Er wordt geprobeerd om de kracht van mens en techniek te combineren in de dienstverlening. Maar ook in het recruitmentproces. Daarbij is het belangrijk technologie op de juiste manier te adopteren. Voorbeelden hiervan zijn:
CSU en Tzorg bewijzen dat grootschalige werving niet onpersoonlijk hoeft te zijn. Door data gedreven inzichten in locaties, kandidaten en processen te integreren, transformeert ze de recruitmentaanpak: van kwantiteit naar kwaliteit, van veelomvattend naar overzicht, met focus op mens én efficiency.