maandag
15
april 2019
17:30-22:00

The war for marketing talent

Het is oorlog op de arbeidsmarkt! Hoe ‘vermarkt’ jij je als werkgever en hoe innoveer je op dit gebied? Hoe bind je succesvol talenten aan je organisatie? Dat leer je in deze sessie die volledig in het teken staat van (marketing)talent. Met cases van internationaal arbeidsmarktexpert Geert-Jan Waasdorp van de Intelligence Group, employer branding bij Dura Vermeer en ‘echte’ vacature omschrijvingen van Spielwork (finalist Sprout Start-up of the Year).

Wat zijn de beste marketingscripties van Nederland? 
Bij PIM investeren we graag in talent en werken dan ook nauw samen met de Marketing Associatie Nederland (MAN), de overkoepelende organisatie van de marketingstudieverenigingen van de universiteiten Groningen, Rotterdam, Amsterdam, Maastricht en Tilburg. Samen met de MAN organiseren we jaarlijks de spannende strijd om de Marketing Thesis Award; de award voor de beste marketingscriptie. In korte pitches presenteren de beste marketingstudenten van Nederland hun scriptie aan het publiek en de vakjury. Misschien zit hier wel een marketingtalent of marketinginnovatieparel voor jouw organisatie bij?

Deze interessante pitches combineren we met cases van bedrijven die vertellen hoe zij – op succesvolle wijze – hun organisatie positioneren als werkgever op de arbeidsmarkt en daarmee de ‘war for talent’ winnen. Wat maakt deze bedrijven aantrekkelijk om voor te werken? Waarom blijven medewerkers bij deze organisaties werken? En hoe zorgen zij voor onderscheid en authenticiteit? 

Deze PIM-sessie is uitermate geschikt voor zowel PIM leden als academische marketingstudenten.