Nieuws & blogs

Werven met een datagedreven aanpak: Doelgroepen Dashboard infographic

Om uw recruitment doelen te bereiken, is het belangrijk om over goede data te beschikken. Met data kunnen vacatures worden aangepast op de doelgroep, waardoor ze sneller worden vervuld door de juiste personen. Door middel van het DoelgroepenDashboard kunt u veel informatie over uw doelgroep achterhalen, waarmee u een gefundeerde basis kunt vormen voor uw wervingsstrategie.

De arbeidsmarkt verandert snel. Het is in deze veranderende tijden daarom extra belangrijk om slim de juiste mensen te werven. Door middel van meer inzicht in de huidige arbeidsmarkt, kunt u in uw communicatie onderscheidend zijn in wat u als werkgever te bieden heeft. Hierbij is het kennen van de doelgroep belangrijk om personeel effectief te werven. Denk bijvoorbeeld aan kennis betreft de achtergrondkenmerken van de doelgroep, wervingshaalbaarheid, arbeidsvoorwaarden, pullfactoren, en waar uw doelgroep zich bevindt. Maar ook hoe de arbeidsmarkt eruit ziet voor uw doelgroep, zoals informatie over het opleidingsniveau, salaris, uw concurrentie, en hoe vacatures zich ontwikkelen. Een overzicht van al deze kennis is beschikbaar in het DoelgroepenDashboard. Als voorbeeld hebben we een infographic gemaakt van de meest gezochte zoekopdrachten in het DoelgroepenDashboard in het eerste half jaar van 2020. 

Wilt u ook aan de slag met arbeidsmarktdata?

Bent u nieuwsgierig geworden naar wat deze arbeidsmarktdata concreet voor uw bedrijf kan betekenen? Sinds 2003 doet Intelligence Group onderzoek naar de arbeidsmarkt middels het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek (AGO). Elk kwartaal wordt een representatieve steekproef uit de beroepsbevolking gevraagd naar allerlei aspecten rondom werk en de arbeidsmarkt. De data uit het onderzoek is terug te vinden in o.a. het DoelgroepenDashboard dat inzichten geeft over uw doelgroep. Wilt u ook slimmer werven? Vraag dan nu een demo aan.

Ja, ik wil een demo