Werven in een krappe arbeidsmarkt vraagt om de juiste aanpak én feiten over de arbeidsmarkt
DHL is een mondiale speler op de pakketbezorgmarkt met 380.000 medewerkers. Per jaar bezorgt DHL 1.502.000.000 pakketten in meer dan 220 landen en regio’s in de wereld. Voorheen kon DHL Express, de koeriersdivisie van DHL, bij recruitment meeliften op de bekendheid van de merknaam., maar de arbeidsmarkt is veranderd. Er moet meer inspanning worden gedaan om talent aan te trekken en er zijn veel verschillende koeriersdiensten in de markt.
Hoe komt een recruitmentafdeling aan voldoende middelen om te werven?
Vandaag de dag is het zoeken naar vacatures veranderd. Er is niet één website of jobboard waar vraag en aanbod bij elkaar komen. Er zijn meerdere websites, kleine speleres, grote spelers maar ook websites gericht op specifieke niches. Wij spreken Florentine Coenen-Viersen van DHL Epress over hoe zij het DoelgroepenDashboard inzetten voor hun recruitment en welke inzichten hen dit geeft.
Meer informatie?
Neem contact op
met Intelligence Group
Tel: 088 730 2800
E-mail: info@intelligence-group.nl
Of vul ons contactformulier in.
Wellicht vindt u deze berichten ook interessant
- Top 10 jobboards: “het speelbord van de uitzendbureaus en Amerikaanse Tech giganten”
- Optimaliseer uw wervingsstrategie en blijf up-to-date over de huidige arbeidsmarkt
- Best practice EN HR solutions: vertrouwen Hiring Manager is essentieel
- Best practice Olympia: beter advies naar klanten
- Best practice Essent: data als basis van recruitment strategieën