Nieuws & blogs

Toegevoegde waarde door het gebruiken van data - infographic DoelgroepenDashboard

Bent u als wervingsprofessional op zoek naar een manier om vacatures sneller te vervullen met behulp van recruitment data? Of naar informatie over uw doelgroep om betere vacatureteksten te schrijven of gerichte campagnes op te zetten? Zonder cijfermatig inzicht, concrete pullfactoren en de kennis van de arbeidsmarkt blijft het werven gebaseerd op een onderbuikgevoel. Het DoelgroepenDashboard helpt met het leggen van een gefundeerde basis. 

Omdat het zoeken naar vacatures vandaag is veranderd vraagt dat om de juiste aanpak mét feiten over de arbeidsmarkt. Er is niet één website of jobboard waar vraag en aanbod bij elkaar komen. Het denkproces is omgedraaid. Het is belangrijk om in de communicatie naar buiten toe onderscheidend te zijn in wat u als werkgever te bieden heeft. Een belangrijk gegeven hierin is bijvoorbeeld het ervaringsniveau van een kandidaat. Een junior kandidaat vindt andere arbeidsvoorwaarden belangrijk dan een medior of senior kandidaat. In welke regio bevindt uw doelgroep zich? Waar en hoe kunt u uw doelgroep bereiken?

Dit soort antwoorden zijn terug te vinden in het DoelgroepenDashboard. Kennis van de arbeidsmarkt vertaald naar concrete pullfactoren en cijfermatig inzicht. Als voorbeeld hebben we een 'Facts & Figures' overzicht gemaakt van de meest gezochte zoekopdrachten in het DoelgroepenDashboard in het eerste halfjaar van 2019. 

Wilt u ook aan de slag met arbeidsmarktdata?

Wilt u meer kennis over de arbeidsmarkt? Sinds 2003 doet Intelligence Group onderzoek naar de arbeidsmarkt middels het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek (AGO). Elk kwartaal wordt een representatieve steekproef uit de beroepsbevolking gevraagd naar allerlei aspecten rondom werk en de arbeidsmarkt. De data uit het onderzoek is terug te vinden in o.a. het DoelgroepenDashboard dat inzichten geeft over uw doelgroep. Wilt u meer informatie over dit dashboard? Vraag dan een demo aan. 

Ja, ik wil een demo