Nieuws & blogs

Talent Acquisition Live 2019: HR LOVES TECH

Op 18 april was Amsterdam voor de tweede keer dé Europese hoofdstad voor innovaties binnen Talent Acquisition en recruitment. Christoph Fellinger, Head Strategic Talent Acquisition bij het grote Duitse bedrijf Beiersdorf, bekend van grote merken als NIVEA, opende de dag met de oneindige battle tussen de mens en een computer.

We leven in VUCA tijden; Volatile; Uncertain; Complex; Ambiguous. Oftwel in een tijd waarin de wereld vluchtig, onzeker, complex en dubbelzinnig tegelijk is. Successen uit het verleden zijn geen garantie voor toekomstige successen. Anders denken en leren (ook digitaal), zelf reflecterend zijn en het hebben van een aanpassend vermogen zijn allemaal essentieel om ‘VUCA-proof’ te zijn. Computers zijn heel nuttig en in veel gevallen sneller dan de mens, maar ze zullen altijd mensen nodig hebben in het trainen van algoritmes. Het lijkt een oneindig gevecht, maar digital savviness vandaag de dag zijn belangrijk om te leren, trainen, onderhouden en te omarmen. 

Elbert Hubbard: "One machine can do the work of fifty ordinary man. No machine can do the work of one extraordinary man."


De enthousiaste en energieke Sophie Theen van 11fs sprak over: Hypergrowth en wat er toe doet in het succes van een bedrijf. Of het nu gaat om een startup of grote organisatie, het gaat altijd om de mensen die er werken. Belangrijke elementen hierin zijn:
- Identiteit: een culturele aansluiting tussen personen is cruciaal
- Missie: welke doelstellingen zijn er voor de nieuwe werknemer?
- Eigenaarschap: omarm eigenaarschap en besteed er aandacht aan
- Doel: alles heeft een doel nodig

Naast de keynote sessies waren er veel interessante breakout sessies over: chatbots, augmented reality, market intelligence, talent pipelines en veel meer. De dag werd afgesloten door Karen Azulai en Teddy Dimitrova. Een veranderende mindset en technologische benadering zijn noodzakelijk om te excelleren, aldus Karen Azulai. Teddy Dimitrova benadrukt nog eens dat zelfs de kleinste details grote impact kunnen hebben. Een veelvoorkomend en terugkerend onderwerp in elk proces, elke candidate journey en recruimentstrategie. Of dit nu uitgevoerd wordt door een computer of door mensen, alles start met een gedegen onderzoek en data.


Market Intelligence vanuit IBM Center of Branding & Strategy en hun benadering in Talent Acquisition


Andrew Steijaert en Stephen Goode hebben het ook over data wanneer ze vertellen over hoe ze werken met market intelligence als effectieve oplossing voor onder andere: Talent Acquisition, Engagement, Sourcing en Recruitment Marketing. Door het uitvoeren van arbeidsmarktonderzoek met tools zoals het European Recruitment Dashboard, TalentNeuron en deskresearch, adviseren ze klanten van over de hele wereld. Data zijn essentieel om te weten wat er speelt binnen een bepaald vakgebied en om hier op de juiste manier op te reageren, zowel als bedrijf, maar ook voor (potentiële) nieuwe werknemers. Om een verbinding aan te gaan en uiteindelijk de juiste match te maken, het begint met data. Data helpen het recruitmentproces, data maken het simpeler en efficiënter.

Impression breakout TA-Live

 

Meer inzicht in Europese arbeidsmarktdata?


Wilt u ook slimmer, sneller en efficiënter aan recruitment in Europa werken? Graag introduceren wij het European Recruitment Dashboard (ERD). In het ERD is data uit de Global Talent Acquisition Monitor (GTAM) terug te vinden. De GTAM is een onderzoek uitgevoerd onder 60.000 unieke respondenten.

Met het European Recruitment Dashboard kunt u slimmer internationaal werven. Het dashboard geeft toegang tot data uit 28 landen in Europa en 500 beroepsgroepen. Hiermee kunt u uw recruitmentstrategie op de Europese arbeidsmarkt ontwikkelen en bijsturen. Wilt u meer informatie over dit innovatieve dashboard? Vraag dan een demo aan.

JA IK WIL EEN DEMO

 

Impression Intelligence Group at TA-Live