Nieuws & blogs

Recruitment Marketing Automation: dé succesformule voor recruitment

Deze maand stond What’s Up magazine, een publicatie van UP in Business, in het teken van ‘Uplifting Moments’. Verscheidene ondernemers, zoals Marc Lammers en Kisito Zonneveld vertellen hun persoonlijke verhalen, hoe zij door deze moeilijke tijd heengaan en hun aanpak hiervoor. Hun inspirerende verhalen vertalen dat waar een crisis plaatsvindt er ook kansen liggen, en dat deze moeilijke tijd je ook nieuwe energie kan geven.

Zo vertelt ook Geert-Jan Waasdorp, directeur en oprichter van Intelligence Group, zijn verhaal en hoe hij deze fase beleeft. ‘Toen de corona crisis begon en we meer dan ooit gekluisterd zijn aan huis, heb ik mezelf voorgenomen om in ieder geval gezonder en sterker uit de crisis te komen’, aldus Waasdorp. Hij vertelt dat waar hij op persoonlijk gebied veel energie haalt uit het verbeteren van zijn conditie door middel van hardlopen, hij ook op zakelijk gebied kansen wilt aangrijpen. ‘Niet alleen privé maar ook zakelijk en richting de collega’s heb ik iedereen voorgehouden dat deze situatie, ongeacht hoe lang die duurt, een verloren kans zou zijn als je ‘m alleen zou uitzitten en daarna zou verwachten dat alles weer was, zoals het was’. Geert-Jan Waasdorp ziet mogelijkheden om datgene wat constant wordt uitgesteld eindelijk eens aan te pakken, mocht dit een boek zijn, een cursus, een huishoudelijk klusje, óf een nieuw idee waarmee je echt verschil kunt maken. Volgens hem is deze crisis het moment om te reflecteren en kansen te grijpen om jezelf en je organisatie te verbeteren.

 

Daarnaast deelt Geert-Jan Waasdorp zijn kijk op de verschillende reacties in de recruitmentmarkt. ‘Bij Intelligence Group, Werf& en de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie zien we heel goed de verschillende reacties in de nationale en internationale recruitmentmarkt. Waar de één zich geheel terugtrekt om te overleven, maakt de ander overuren door vooral te blijven doen wat ze altijd al deden. In de tussencategorie zitten de winnaars. Dat zijn de bureaus en corporates die nadenken hoe ze hun tijdelijke overcapaciteit kunnen gebruiken om te trainen, te innoveren en te automatiseren’, alsdus Waasdorp. Hij doelt hier op een essentiële implementatie: Recruitment Marketing Automation. Volgens Waasdorp is dit dé succesformule voor recruitment, niet alleen op gebied van technologie en automation maar ook een ‘way of recruitment beleving’.

De oprichter van Intelligence Group sluit af met een memorabel advies: als je nu innoveert, geef je je team en bedrijf een doel om naar toe te werken. ‘Dat geeft sowieso meer energie dan afwachten tot de storm overwaait en erop te gokken of je met je huidige banden de finish haalt.’

Lees hier het volledige artikel en de inspirerende verhalen van andere ondernemers.

Meer informatie over de veranderende arbeidsmarkt

Elke donderdag om 11:00 geeft Intelligence Group, samen met Jobdigger en OnRecruit een uitgebreid webinar over de actuele arbeidsmarktontwikkelingen. Daarin wordt per week, naast de actuele ontwikkelingen, een onderwerp uitgediept over o.a. doelgroepen, sectoren, regio’s of toenemende werkloosheid. Klik hier om je in te schrijven voor het aanstaande webinar van donderdag (30 april).

AANMELDEN VOOR HET WEBINAR