Nieuws & blogs

Meer focus op de recruitmentactiviteiten: Defensie aan het woord

Defensie is met zo’n 50.000 medewerkers een van de grootste werkgevers van Nederland. De organisatie staat voor een enorme recruitmentopgave. In de huidige krappe arbeidsmarkt, moeten ze lastig te werven doelgroepen aantrekken voor verschillende militaire functies. Met een op maat gemaakt dashboard hebben zij toegang tot alle actuele, lokale doelgroep-, arbeidsmarkt- en campusinformatie om nog gerichter en efficiënter te werven. En met resultaat.

Meer focus op recruitmentactiviteiten

Patrick, Hoofd Recruitment Regio Zuid, werkt veel met het dashboard: “Van al onze knelpuntfuncties hebben we de rapportages uitgedraaid en hebben we focus aangebracht in onze recruitmentactiviteiten. We wilden graag weten hoe de doelgroep zich manifesteert op social media, wat voor interesses ze hebben, zodat we daar met onze evenementen op kunnen aansluiten. Het dashboard van Intelligence Group helpt om een completer beeld te krijgen van wie je kandidaat is en om dit profiel scherp te stellen.”

lees volledige case hier