Nieuws & blogs

Maurice: 'Met onze tools kun je zoveel kwaliteit toevoegen aan het werk van een recruiter'

Ontdek ons team! Maurice de Gruijter werkt sinds februari bij Intelligence Group als Business Development Manager en hij houdt zich vooral bezig met de Europese arbeidsmarkt. Hij zou willen dat hij eerder wist welke grote voordelen de dashboards hebben voor kleinere wervingsbureaus en vacaturebanken. Die inzichten en meer wil hij graag delen.

 “Ik heb nu zo’n 20 jaar ervaring in de recruitmentbranche: van uitzenden, detacheren, werving en selectie tot interim management. Ook heb ik vele vacaturebanken gebouwd en verkocht. Daarbij is het altijd lastig geweest om een goede lead generatie te hebben en goede arbeidsmarktinformatie. Ik had altijd vragen, zoals:

  • Wat vindt mijn doelgroep belangrijk?
  • Waar kan ik ze sourcen?
  • Welke kanalen moet ik inzetten?
  • Waar vind ik de juiste vacature per niche?
  • En als ze niet actief werkzoekend zijn, waar kijken ze dan?

Hoewel ik wel van Intelligence Group had gehoord, wist ik niet dat de tools ook voor kleinere wervingsbureaus en vacaturebanken handig zijn. Ik baalde er van dat ik dit niet eerder wist, want dit had mij goed kunnen helpen. Zeker als ik zie hoe makkelijk je het Europese dashboard kan gebruiken.”

Handig voor iedereen

“Of je nu actief bent als uitzendbureau, detacheerder, interim managementbureau of vacaturebank: onze tools zijn handig voor iedereen. Als je in Nederland talenten werft is er het DoelgroepenDashboard en werf je in Europa, dan kun je European Recruitment Dashboard gebruiken. Een goede vacature is het cement voor iedereen. Maar wat zet je in zo'n vacature (welke pullfactoren?) en op welke kanalen kun je de vacature het beste plaatsen? Deze antwoorden vind je in de dashboards en dit is natuurlijk afhankelijk van de functie, het niveau (junior, medior, senior) en de regio. En het heeft ook invloed of men actief op de arbeidsmarkt op zoek is of latent."

Logische optelsom

"Werken bij Intelligence Group is een logische optelsom van mijn kennis en ervaring, een deep dive in tech recruitment en online recruitment marketing. Mijn mantra is 'doe werk dat je leuk vindt en je hoeft niet meer te werken'. Leuk werk levert je energie op en je leert hierdoor makkelijker. Met de tools van Intelligence Group kun je zoveel kwaliteit toevoegen aan het werk van een recruiter. De komende tijd ga ik me richten op het toevoegen van arbeidsmarktdata bij klanten en systemen. Hierdoor help ik de Europese arbeidsbemiddelingsbranche met hogere conversies en betere kandidaten. Kortom, het creëren van impact op de Europese arbeidsmarkt!"

Meer weten?

Wilt u slimmer internationaal werven met het European Recruitment DashboardMet dit dashboard heeft u toegang tot data uit 28 landen in Europa en over 500 beroepsgroepen. De data komt uit ons eigen internationaal onderzoek: The Global Talent Acquisition Monitor (GTAM) en van Jobfeed door Textkernel. Met deze data kunt u uw recruitmentstrategie op de Europese arbeidsmarkt ontwikkelen en bijsturen, bent u nieuwsgierig geworden? Maurice laat u graag zien hoe het dashboard werkt.

JA, IK WIL EEN DEMO