Nieuws

Intelligence Group met 3 inzendingen naar de presentaties voor de jury voor een Recruitment Tech Award!

Op 22 november worden voor de vierde keer op rij de Recruitment Tech Awards uitgereikt. In 2017 won Olympia in de categorie ‘Beste Case’ en OnRecruit in de categorie ‘Best tooling’. Wie worden dit jaar de opvolgers? Er zijn maar liefst 20 inzendingen binnengekomen. De inzendingen worden door de vakjury beoordeeld voor de categorie ‘Best Tooling’ of ‘Best Case’. Best Tooling wordt onder meer beoordeeld op innovatie, onderscheidend vermogen en onderbouwing inzending. Best Case is voor de meest effectieve praktijkcase waarbij inzet van recruitmenttechnologie een belangrijke rol heeft gespeeld in het behalen van recruitmentdoelstellingen.

Intelligence Group heeft 15% aandeel onder de inzendingen, hier op een rijtje de cases uitgelegd.

#1 Conversieboost door geïntegreerde tool om vacatureteksten te verbeteren

Samen met Persgroep/Nationale Vacaturebank heeft Intelligence Group de VacatureVerbeteraar case ingezonden. Het uitgangspunt was dat een vacature die doelgroepgericht geschreven is tot meer en betere sollicitaties leidt. De Nationale Vacaturebank en de Persgroep worden door veel klanten verantwoordelijk gehouden door de kwantiteit en kwaliteit van sollicitaties. Daarom is de VacatureVerbeteraar geïntegreerd in het plaatsing proces. Zo heeft de klant de optie om de te plaatsen tekst extra te controleren en verbeteren. Dit tot groot succes van de werkgevers die het doen:

  • 869 klanten hebben gebruik gemaakt van de tooling
  • Waarvan er 2,56 keer meer views uit zijn gekomen (een stijging van 156%)
  • Met uiteindelijk 3,13 keer meer sollicitaties (een stijging van 213%)

 

#2 Talent werven op Europees niveau?

Met het Europees Recruitment Dashboard heeft Intelligence Group ervoor gezorgd dat alle actuele arbeidsmarkt- en recruitmentinformatie van 28 Europese landen centraal te vinden is op één plek. Hierin is duidelijk te zien dat wanneer je kijkt naar het werven van de juiste kandidaten de nationale arbeidsmarkten heel erg verschillend zijn. Als organisatie is het dan ook interessant om hier dé inzichten in te krijgen en dit toe te passen op je wervingsstrategie. Het laat namelijk zien waar talent zoekt, zoals bijvoorbeeld op welke mediakanalen en vacaturesites.

 

#3 Voicegestuurd vacatures zoeken voor niet-native taligen en analfabeten (Hoooop.nl)

De taal niet kunnen lezen, spreken of schrijven behoort tot de grootste problemen om analfabeten, expats, spouses en immigranten/vluchtelingen te laten integreren op een lokale arbeidsmarkt. Sommigen uit de doelgroep proberen middels knip- en plaksessies in Google Translate, een weg te vinden. Hoooop.nl wilde de brug dichten tussen deze groep en de Nederlandse arbeidsmarkt. Dat is gelukt en wat blijkt, de technologie is nagenoeg overal op de wereld te gebruiken!

Hoe werkt het? Je opent de webapp www.hoooop.nl op je telefoon en deze leest je locatie en taalinstellingen van je telefoon. In jouw taal wordt je vervolgens de vraag gesteld (voicetechnologie) welke baan je zoekt. Je antwoordt in jouw taal en na bevestiging dat het juiste is ‘verstaan’ door Hoooop, worden alle relevante vacatures in een straal van 30km om jou heen opgehaald, vertaald naar jouw taal en beschikbaar gemaakt om voorgelezen of gelezen te worden. Alles is voice & touch gestuurd.

Als de vacaturetekst aanspreekt kan ook rechtstreeks vanuit de webapp worden gebeld naar het telefoonnummer uit de vacature of op een andere manier worden gesolliciteerd. Een slimme koppeling van meerdere technologieën en big data.

Het is de koppeling van meerdere API’s van Google (gedaan door Webavance ), gekoppeld aan de algoritmes van Intelligence Group en de big data van Jobdigger. Door slim gebruik te maken van bestaande technologieën en data, kan een doelgroep die nu nagenoeg geen toegang heeft tot de arbeidsmarkt, toegang krijgen. Daarin is het een stap vooruit voor iedereen die wil werken en nu niet de Nederlandse taal machtig is.

Bron www.recruitmenttech.nl/categorie/awards/ inzendingen-2018