Nieuws & blogs

Gebruikersdag DoelgroepenDashboard 2019 was een succes

Intelligence Group en haar partner Jobdigger organiseerden op donderdag 21 maart een event voor klanten van het DoelgroepenDashboard. De middag stond in het teken van het Nederlandse dashboard met arbeidsmarktdata. Verschillende sprekers gaven inspirerende lezingen en deelden hun ervaringen.

Business Development Manager Inge Vuik opende de middag en liet zien wat Intelligence Group nog meer doet naast het DoelgroepenDashboard. Zo hebben we ook een internationaal dashboard om Europees te werven, doen we employabilityscans voor bedrijven en ook arbeidsmarktscans voor werknemers.

Nieuwste features DoelgroepenDashboard

Daarna volgde Loek van Soest van Jobdigger met de nieuwste features van het DoelgroepenDashboard om nog slimmer te werven.

  • Reistijd in minuten: In het DoelgroepenDashboad kunt u al de gemiddelde reisbereidheid zien van de doelgroep. Nu kunt u dit ook in kaart brengen en hiermee beter inzicht krijgen in welke plaatsen u uw wervingscampagne kunt opzetten.
  • Heatmap: op de kaart kunt u nu alle vacatures live bekijken. Door deze nieuwe functie heeft u direct inzicht waarin de grootste vraag is van uw zoekprofiel. Door in te zoomen krijgt u een nog gedetailleerder beeld van het aantal vacatures in de regio. Op de kaart kunt u ook zien om welke vacature het gaat en wie dit heeft uitgezet.

Recruitment is een vak

Intererim Corporate Recruiter Tamara Rood deelde haar ervaringen met het DoelgroepenDashboard tijdens haar presentatie ‘Recruitment is een vak’. Ze gebruikt het dashboard onder andere voor het managen van de hiring manager, want die hebben vaak torenhoge verwachtingen. Het DoelgroepenDashboard maakt inzichtelijk wat haalbaar is voor het betreffende profiel. Haar advies is dan ook: ‘Durf nee te zeggen tegen de hiring manager, maar geef ook alternatieven’.

Een veelzijdig dashboard

Sandor Lokenberg gaf inzicht in hoe hij het DoelgroepenDashboard in de praktijk gebruikt. Met veel enthousiame legt hij in detail alle mogelijkheden van het gebruik van de data uit. Hij gebruikt het DoelgroepenDashboard op verschillende manieren:

  • Stakeholder management
  • Inzicht in de doelgroep
  • Betere vacatureteksten
  • Leren van concurrentie en daar kunnen zoeken
  • Synoniemen voor sourcing
  • Globale marktkennis in gesprek met kandidaat

Geert-Jan Waasdorp, oprichter van Intelligence Group, sloot de middag af met de trends van dit moment. Komt er een keerpunt in de economie? Welke invloed heeft de daling van het aantal actief werkzoekenden? En wat kunnen we leren van de laatste tech-trends? Een aantal inzichten:

  • Integreer je data in je systemen, vacatures en je advies
  • Automatiseer door. Het kan!
  • Blijf innoveren op media, experimenteer en bereid je voor op de toekomst
  • Mobile first (luister naar je klant)
  • Durf data als wapen te gebruiken om te professionaliseren

Foto's van de gebruikersdag