Nieuws

De laatste innovaties van Intelligence Group

Bij Intelligence Group blijven we innoveren. De maand juni is in die zin ook een innovatieve maand geweest met de introductie van de webapp HOOOOP, de lancering van de benchmark-tarieven-tool, de ontwikkeling van het Europees Recruitment Dashboard en het vernieuwde DoelgroepenDashboard. Belangrijke innovaties die stap voor stap bijdragen aan de ambitie van Intelligence Group: een transparante arbeidsmarkt. Lees hier meer over deze innovaties.

 

1. Telefonisch solliciteren in de eigen taal nu mogelijk met innovatieve webapp HOOOOP
Met de introductie van de webapp HOOOOP maakt Intelligence Group het nu voor het eerst mogelijk dat iedereen die de Nederlandse taal niet kan lezen en/of schrijven direct toegang krijgt tot de regionale arbeidsmarkt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan vluchtelingen, analfabeten, immigranten. Met taal-, vertaal- en voice-technologie is het nu voor deze mensen mogelijk om vacatures te ontsluiten en te laten voorlezen in de eigen voorkeurstaal. Tevens is het nu mogelijk om direct te bellen met de vacaturehouder of werkgever die de vacature heeft. HOOOOP maakt het nu voor het eerst in Nederland mogelijk om de lokale arbeidsmarkt toegankelijk te maken voor iedereen met een mobiele telefoon die nu niet zelfstandig op zoek kan naar relevante vacatures en niet direct kan solliciteren omdat zij vacatures en werkgevers niet kunnen zoeken.

>> Lees hier meer over de webapp HOOOOP


2. Inzicht in de blackbox van ZZP-tarieven met de benchmark-tarieven-tool
Naast de innovatieve webapp lanceren Intelligence Group en Planet Interim de benchmark-tarieven-tool voor ZZP’ers en opdrachtgevers van interim professionals. Voor het eerst wordt er met deze tool helderheid gegeven in de ZZP-tarieven in Nederland. Met de benchmark-tarieven-tool krijgen opdrachtnemers en -gevers binnen enkele seconden inzage in het gemiddelde uurtarief en de brandbreedte in uurtarieven van ZZP’ers in Nederland op basis van beroep, provincie en ervaringsniveau. Deze tool verschaft naast het gemiddelde uurtarief ook de (on)zekerheidsmarge rondom dit gemiddelde en de reële bovengrens voor de functie. Ook berekent de benchmark-tarieven-tool meteen wat het (gewenste) uurtarief zal zijn. ‘’Op deze manier staan opdrachtnemers sterker in de onderhandeling met opdrachtgevers en intermediairs en kan een gesprek worden gevoerd over toegevoegde waarde”, aldus Niels van Berkel, directeur van Planet Interim.’’

>> Lees hier meer over de benchmark-tarieven-tool


3. Global Talent Acquistion Monitor (GTAM) is afgerond: belangrijke stap in de doorontwikkeling van het Europees Recruitment Dashboard
Ook zet Intelligence Group deze maand een belangrijke stap in de ontwikkeling van het Europees Recruitment Dashboard met de afronding van de Global Talent Acquisition Monitor (GTAM): hét Europees onderzoek naar de aanbodkant op de arbeidsmarkt. In de afgelopen maanden heeft Intelligence Group 58.000 personen in Europa ondervraagd naar de sociaal-demografische kenmerken, pullfactoren, oriëntatiekanalen, favoriete apps en websites, drivers om in het buitenland te werken, meest favoriete (internationale) werkgevers, candidate experience en meer. Deze data is een belangrijke stap voor de doorontwikkeling van het Europees Recruitment Dashboard dat Intelligence Group in september 2018 lanceert. Het dashboard waarmee HR-professionals in real-time inzicht krijgen in de Europese markt en de gewenste doelgroep ten behoeve van de lokale en/of internationale recruitmentstrategie.

>> Voor meer informatie over het Europees Recruitment Dashboard kunt u een kijkje nemen op de vernieuwde internationale website van Intelligence Group.


4. Direct inzicht in alle beroepsgroepen in Nederland met het vernieuwde DoelgroepenDashboard
Ook hebben Intelligence Group en Jobdigger een belangrijke stap in juni gezet in de doorontwikkeling van Data-gedreven Recruitment met het vernieuwde DoelgroepenDashboard. HR-professionals kunnen nu alle benodigde informatie over de gewenste doelgroep en de markt in één overzicht terugvinden dankzij de nieuwe one-page design. Daarnaast biedt het dashboard meer toelichting en uitleg over de cijfers bij ieder datapunt en zijn de data onderverdeeld naar overkoepelende vragen. Ook is er een navigatie toegevoegd, zodat recruiters te allen tijde snel de gewenste datapunten (weer) kunnen raadplegen. Bovendien levert het vernieuwde dashboard nu direct een management samenvatting bij een zoekopdracht met de belangrijkste datapunten over de wervingshaalbaarheid van de doelgroep. ''Deze nieuwe variant van het dashboard die meer aansluit bij de candidate experience maakt het recruiters makkelijker om de informatie te vertalen naar wervingssucces,'' aldus Geert-Jan Waasdorp, directeur van Intelligence Group.

 

Vernieuwde DoelgroepenDashboard


Wilt u ook direct inzicht in uw doelgroep en weten hoe het DoelgroepenDashboard bij kan dragen aan uw wervingssucces?
Vraag dan direct een demo aan om te ervaren hoe het dashboard uw recruitmentproces kan verbeteren!