Nieuws & blogs

"Data is tegenwoordig essentieel om succesvol te werven"

In een interview met directeur Geert-Jan Waasdorp kijken we naar hoe Intelligence Group is ontstaan, hoe het bedrijf zich heeft ontwikkeld in de afgelopen 15 jaar en wat de plannen zijn voor het komende jaar. "2018 was voor Intelligence Group het allerbeste jaar dat we tot nu toe hebben gehad, in Nederland maar vooral ook daarbuiten. En daar zijn we heel trots op."

Een terugblik

In 2003 begon Intelligence Group met marktonderzoek op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en later ook voor recruitment. Na de crisis van 2012 veranderde de arbeidsmarkt enorm en Intelligence Group moest daarom mee veranderen. "We zijn toen veel meer een data-tech bedrijf geworden," vertelt Geert-Jan Waasdorp. "Geen uitgebreide rapporten, maar snelle oplossingen voor directe vragen en online beschikbare data." 

ūüć™ Uw cookies zijn niet geaccepteerd

Op deze plaats wordt normaal een dynamische element getoond, zoals bijvoorbeeld een video. Omdat u uw cookies niet geaccepteerd hebt, kunnen we dat helaas (nog) niet doen. Accepteer snel alle cookies onderaan in de cookiemelding of op onze cookiepagina.

En we kijken ook vooruit

Tegenwoordig blijft de arbeidsmarkt continue veranderen. "We moeten anders werven om succesvol te zijn op de arbeidsmarkt en data is daar een essentieel onderdeel van. Wanneer je weet wie je talent is, waar ze zitten en hoe je ze kunt ontwikkelen, dan kun je de schaarste te lijf gaan. De afgelopen jaar zijn we integraal onderdeel geworden van veel recruitmentafdelingen en processen en we hopen dat in 2019 nog meer uit te bouwen."

Meer lezen over het afgelopen jaar? Dit waren de hoogtepunten van 2018.