Hoe passen jullie nu je communicatie hierop aan?
We maken een vertaalslag van standaard vacatureprofielen naar profielen die zijn aangepast aan de doelgroep. Hiermee willen we de doelgroep beter triggeren. Maar dit willen we ook nog breder inzetten, bijvoorbeeld in onze contentstrategie. Want we willen niet alleen engagement creëren onder de doelgroep, maar uiteindelijk ook conversies maken.
Onze uitdaging zit in het vertalen van de drijfveren naar concrete beloftes voor de kandidaat. ICT Group is een goede werkgever met veel aandacht voor de wensen, behoeften en ontwikkeling van haar medewerkers. De primaire en secundaire voorwaarden zijn goed en passend omschreven. Maar we willen nog beter uitdragen wat ons zo uniek maakt om bij ons te werken. Een sollicitant vatte het laatst treffend samen: “Het is alsof je in een snoepwinkel werkt”. Een vervolgstap is ook om te kijken naar de influencers van de doelgroep. Er is grote belangstelling in de markt voor de content die we genereren. Maar ik kan me voorstellen dat we de partner van een professional beter kunnen triggeren door te laten zien dat we een werkgever zijn die zorgt dat werk en privé goed in balans zijn.’