Klantcase Future Place Leadership: data als praktisch middel inzetten

Er is een groeiend besef onder bedrijven en overheden om datagedreven te werken, echter is het concreet toepassen van data en het gebruiken tot haar volle potentie nog moeilijk. Dat is waar het bedrijf Future Place Leadership zich mee bezig houdt. Het Nordic consultancybureau gespecialiseerd in Placemaking helpt voornamelijk overheden in het aantrekkelijk maken van hun steden en regio’s voor buitenlandse bedrijven, talenten, investeerders en/of toeristen. Dit doen zij regelmatig in samenwerking met Intelligence Group. Intelligence Group sprak hierover met Nicole van Haelst, Senior Advisor Innovation Hubs and Talent Acquisition bij Future Place Leadership.

Je merkt in eerste gesprekken vaak dat er een besef is dat je datagedreven moet werken in bijvoorbeeld Talent Attraction Management en dat de doelstellingen best goed gedefinieerd worden. Waar het vaak nog mis gaat is welke vragen t.a.v. van de huidige én toekomstige arbeidsmarkt beantwoord moeten worden om een actieplan te kunnen maken. Daar komt een partij als Intelligence Group bij ons in beeld.