Best practice Olympia: beter advies naar klanten

Olympia ondersteunt organisaties met een optimale capaciteitsbeheersing van het personeel en helpt mensen aan een tijdelijke of vaste baan. Arbeidsmarktdata zoals uit het DoelgroepenDashboard helpen de klanten van Olympia in de beeldvorming en om richting te geven aan de oplossingen.

Olympia is een van de topspelers binnen de branche. Dagelijks werken er zo’n 12.000 arbeidskrachten voor verschillende sectoren: logistiek, transport, industrie, zakelijke dienstverlening en contact centers. Niet alleen worden zo pieken en dalen opgevangen, maar wordt er ook geprobeerd om het arbeidsproces zo efficiënt mogelijk in te richten. Veel klanten van Olympia hebben namelijk te maken met wisselende drukte en arbeid is een grote kostenpost. Om dit te bereiken zoekt Olympia met de opdrachtgever naar de juiste aanpak. Tijdens deze gesprekken wordt vaak gebruik gemaakt van het DoelgroepenDashboard met de meest recente arbeidsmarktdata. Deze inzichten leiden tot het maken van gefundeerde besluiten, gebaseerd op onafhankelijke data.

Steven Gudde is directeur bidmanagement & business development van Olympia: “Het proces bedenken en efficiënt plannen richting de werkgever is niet het meest ingewikkelde. Het is een uitdaging om dit zo in te richten dat mensen het naar hun zin hebben en optimaal blijven werken. En op die manier betekenis in hun werk ervaren. Bovendien hebben wij de verantwoordelijkheid om de mensen die via ons werken een bepaalde mate van zekerheid te bieden. Dat is veel puzzelen, want de opdrachtgever heeft belangen, maar de medewerkers hebben ook belangen. Wij proberen dat zo maximaal mogelijk te balanceren en dat maakt het spannend.”