Verbeter je werving met onze doelgroepdata en arbeidsmarktkennis

Wij begrijpen de arbeidsmarkt. Door onze kennis te delen, maken wij wervingsprofessionals sterker.

Hoe kun je met onze data en kennis jouw arbeidsmarktpositie verbeteren?

Doelgroepanalyse en marktbewerking: nauwkeurige identificatie en benadering van kandidaten.

Arbeidsmarktcommunicatie: effectieve afstemming van communicatiestrategieën.

API integratie: naadloze connectiviteit met ATS-, VMS-, en HR-systemen.

Internationale recruitment: instrumenten voor Europese talentacquisitie.

Employability: instrumenten voor
ontwikkeling en marktinzicht.

Sourcing: optimalisatie van talentverwervingstechnieken.

Versterk jouw recruitmentstrategie met het Talent Intelligence Dashboard Giant. Voor toegang tot het dashboard, vraag een proefaccount aan of contacteer ons voor een demonstratie.

Andere gingen je voor:

Inzichtelijke datagedreven oplossingen

Intelligence Group biedt verschillende tools die zinvolle en kritische inzichten bieden voor een succesvolle wervingsstrategie in Europa. 

Haalbaarheid van werving

Krijg inzicht in de haalbaarheid van werving, waarbij wordt gekeken naar de kans om vacatures succesvol in te vullen in vergelijking met marktstandaarden, inclusief het aandeel zzp’ers binnen jouw sector.

Sociodemografie

Leer aantrekkelijke vacatures op te stellen en effectieve wervingsstrategieën te ontwikkelen die de interesse van gekwalificeerde kandidaten kunnen wekken.

Kandidaatverwac­htingen

Begrijp de samenstelling van de arbeidspool en ontwikkel gerichte wervingsstrategieën die aansluiten bij de doelgroep.

Intelligence Group

Onderzoek

Sinds 2003 verzamelen we met het eigen ITAM (International Talent Acquisition Monitor) onderzoek continu data over de werking van de Nederlandse en Europese arbeidsmarkt.  Jaarlijks ondervragen we ruim 125.000 personen uit de Europese beroepsbevolking. Deze kennis wordt verwerkt in verschillende producten, waaronder ons Talent Intelligence dashboard Giant.

0

Respondenten per jaar

0

Actief sinds het jaar

Inzichtelijke datagedreven oplossingen

Intelligence Group biedt verschillende tools om de arbeidsmarkt inzichtelijk te maken. Om ook jouw wervingsstrategie tot een succes te maken!

Giant

Door gebruik van ons dashboard Giant vind je antwoorden op jouw wervingsvraagstukken. Je stelt jezelf in staat om veel efficiënter en doeltreffender te werk te gaan. Je krijgt een feilloos inzicht in je doelgroepen. Niet alleen hun motivatie om te kiezen voor een bepaalde baan of werkgever, maar ook de verwachtingen die ze hebben van het sollicitatieproces. Verder vind je er informatie over omvang, mediagebruik, oriëntatiegedrag, sourcingsdruk, gender, mobiliteit, candidate expectations en hoe jouw doelgroep zich daarin verhoudt tot het landelijk gemiddelde. Wat maakt hen onderscheidend?

Vast en Flex-dashboard

Wil jij een weloverwogen keuze maken en zorgen voor een ideale mix tussen vaste en flexibele arbeidskrachten? Ons Vast en Flex-dashboard hier inzicht in. Je krijgt over de unieke kenmerken van vast én flex en wat essentieel is voor een effectieve benaderingsstrategie. Naast financiële over…

Inspirerende klantervaringen

Anne Bongers

Communicatie adviseur

Stephanie Mcmillan

Recruitment marketeer

Dustin Posthuma

Senior Corporate Recruiter

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte en meld je aan voor onze nieuwsbrief

Ontvang het laatste nieuws en updates rechtstreeks in je mailbox.

 

  • Maandelijks de nieuwste inzichten over de arbeidsmarkt
  • Updates over artikelen, events en case studies
  • Blijf op de hoogte van de laatste arbeidsmarktcijfers

Beoordelingen

Klantcases

Arbeidsmarkttrends

De nieuwste arbeidsmarktstatistieken

De spanning op de arbeidsmarkt is nog steeds ongekend. Ondanks dit is er iets meer beweging op de arbeidsmarkt omdat terwijl het aanbod van arbeid klein blijft (lage werkloosheid en lage arbeidsmarkactiviteit), de vraag ernaar toeneemt. Dit betekent dat mensen steeds vaker benaderd worden voor ander werk, aangezien de druk om personeel te werven een nieuw record heeft bereikt. Sterker nog, deze gecombineerde factoren hebben een uitdagende omgeving gecreëerd waarin bedrijven innovatief en strategisch moeten zijn om toptalent aan te trekken en te behouden te midden van felle concurrentie.

Werk vinden en behouden Information

Werk vinden en behouden
De index geeft een indicatie hoe makkelijk of moeilijk het is om werk te vinden en/of te behouden. Hoe verder de waarde boven de 100, hoe gemakkelijker en omgekeerd. De index is samengesteld uit drie indicatoren die de stromen tussen arbeidsposities beschrijven. Het gaat daarbij steeds om de verandering ten opzichte van de situatie drie maanden ervoor. De drie indicatoren zijn achtereenvolgens: 1) Het aandeel werkenden dat werkloos is geworden (werkzaam -> werkloos). 2) Het aandeel werklozen dat werk heeft gevonden (werkloos -> werkzaam). 3) Het aantal personen dat vanuit een niet-werkende situatie direct een baan vindt (niet-beroepsbevolking -> werkzaam) ten opzichte van het aantal personen dat van een niet-werkende situatie op zoek is naar, en direct beschikbaar is voor werk, maar nog geen werk heeft gevonden (niet-beroepsbevolking -> werkloos).

Makkelijk

Wervingshaalbaarheid Information

Wervingshaalbaarheid
De wervingshaalbaarheid is een score tussen de 0 en de 10, gebaseerd op de verhouding van vraag (vacatures) en aanbod (aandeel actieve baanzoekers, zie arbeidsmarktactiviteit) op de arbeidsmarkt. Hoe groter de vraag t.o.v. het aanbod, hoe hoger de score. Dat impliceert een grotere schaarste en daardoor is het moeilijker om personeel te werven. In een krappe arbeidsmarkt geldt dat de vraag (veel) groter is dan het aanbod. In een ruime arbeidsmarkt geldt het omgekeerde. De score van de wervingshaalbaarheid zakt dan onder de 5.

Moeilijk

Verwachte zoekduur Information

Verwachte zoekduur
De verwachte zoekduur naar een baan is gebaseerd op de periode die mensen zélf aangeven nodig te hebben voor het vinden van nieuw werk. Het kan gezien worden als vertrouwensindicator van werknemers in de arbeidsmarkt. De duur van het sollicitatieproces, het gemak van het vinden van werk en de focus, motivatie en inzet van mensen zijn van invloed op de feitelijke zoekduur.

3,1 mnd

Q2 2023

3,1

Q1 2024

3,1

Baanvinders met vast contract Information

Baanvinders met vast contract
De grafiek toont het aandeel mensen die de afgelopen 12 maanden ander/nieuw werk hebben gevonden (zie Baanwisselingen) en die direct een vast contract kregen.

46,0%

Q2 2023

44,9% Information

Q1 2024

44,6% Information