Wij begrijpen de arbeidsmarkt. Door onze kennis te delen, maken wij wervingsprofessionals sterker.
Doelgroepanalyse en marktbewerking: nauwkeurige identificatie en benadering van kandidaten.
Arbeidsmarktcommunicatie: effectieve afstemming van communicatiestrategieën.
API integratie: naadloze connectiviteit met ATS-, VMS-, en HR-systemen.
Internationale recruitment: instrumenten voor Europese talentacquisitie.
Employability: instrumenten voor
ontwikkeling en marktinzicht.
Sourcing: optimalisatie van talentverwervingstechnieken.
Versterk jouw recruitmentstrategie met het Talent Intelligence Dashboard Giant. Voor toegang tot het dashboard, vraag een proefaccount aan of contacteer ons voor een demonstratie.
Andere gingen je voor:
Intelligence Group biedt verschillende tools die zinvolle en kritische inzichten bieden voor een succesvolle wervingsstrategie in Europa.
Krijg inzicht in de haalbaarheid van werving, waarbij wordt gekeken naar de kans om vacatures succesvol in te vullen in vergelijking met marktstandaarden, inclusief het aandeel zzp’ers binnen jouw sector.
Leer aantrekkelijke vacatures op te stellen en effectieve wervingsstrategieën te ontwikkelen die de interesse van gekwalificeerde kandidaten kunnen wekken.
Intelligence Group
Sinds 2003 verzamelen we met het eigen ITAM (International Talent Acquisition Monitor) onderzoek continu data over de werking van de Nederlandse en Europese arbeidsmarkt. Jaarlijks ondervragen we ruim 125.000 personen uit de Europese beroepsbevolking. Deze kennis wordt verwerkt in verschillende producten, waaronder ons Talent Intelligence dashboard Giant.
Respondenten per jaar
Actief sinds het jaar
Intelligence Group biedt verschillende tools om de arbeidsmarkt inzichtelijk te maken. Om ook jouw wervingsstrategie tot een succes te maken!
Door gebruik van ons dashboard Giant vind je antwoorden op jouw wervingsvraagstukken. Je stelt jezelf in staat om veel efficiënter en doeltreffender te werk te gaan. Je krijgt een feilloos inzicht in je doelgroepen. Niet alleen hun motivatie om te kiezen voor een bepaalde baan of werkgever, maar ook de verwachtingen die ze hebben van het sollicitatieproces. Verder vind je er informatie over omvang, mediagebruik, oriëntatiegedrag, sourcingsdruk, gender, mobiliteit, candidate expectations en hoe jouw doelgroep zich daarin verhoudt tot het landelijk gemiddelde. Wat maakt hen onderscheidend?
Wil jij een weloverwogen keuze maken en zorgen voor een ideale mix tussen vaste en flexibele arbeidskrachten? Ons Vast en Flex-dashboard hier inzicht in. Je krijgt over de unieke kenmerken van vast én flex en wat essentieel is voor een effectieve benaderingsstrategie. Naast financiële over…
Dankzij Giant hebben we onze respons op vacatures met 30% zien stijgen, we merken dat kandidaten zich beter herkennen in onze beschrijvingen en dat leidt tot meer kwalitatieve sollicitaties.
Anne Bongers
Communicatie adviseur
Giant diende ook als basis voor onze campagne voor studiebegeleiding. Tekst, beeldmateriaal en targeting werden specifiek afgestemd op de doelgroep, wat resulteerde in 99 sollicitaties, waarvan er 70% voortkwamen uit de campagne. Dankzij de campagne konden we voldoen aan de 10 tot 15 hires per maand.
Stephanie Mcmillan
Recruitment marketeer
Met inmiddels ruim meer dan 40 recruiters en recruitment marketeers in dienst, houden we natuurlijk constant de resultaten in de gaten die we boeken. Door het inzetten van Giant worden onze vacatureteksten langer gelezen, solliciteren meer dan gemiddeld mensen op de vacatures en – heel belangrijk – bereiken we een hogere conversiegraad voor onze klanten.
Dustin Posthuma
Senior Corporate Recruiter
Nieuwsbrief
Ontvang het laatste nieuws en updates rechtstreeks in je mailbox.
Beoordelingen
Emancipatie stuwt aantal vrouwelijke zzp’ers in Europa
Uit een uitgebreide analyse van gegevens sinds 2010, blijkt een zeer sterke relatie tussen emancipatie en het aandeel vrouwelijke zzp’ers in Europa. Door de data te koppelen aan de Gender Gap Index (GGI) van het World Economic Forum, die de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen meet, is een duidelijke correl...
Steeds meer zzp’ers onder 30 jaar in Nederland, Belgische aantallen juist dalend
In de Europese Unie (EU-27) is bijna een derde van de zzp’ers 55 jaar of ouder (31,7 procent). Deze groep is ruim drie keer zo
groot als de groep onder de 30 jaar. Het percentage 55-plussers is vooral groot in Zweden (55,1 procent), Duitsland (47,5
procent) en Ierland (46,9 procent). Geert-Jan W...
Wij lanceren het grootste campusonderzoek ooit
Het onderzoek richt zich op verschillende studierichtingen, waaronder techniek, ICT, recht, bouw en zorg. Zowel mbo-, hbo- als wo-studenten doen mee.
Organisaties die meedoen krijgen een jaar lang, vanaf januari 2025, toegang tot alle onderzoeksresultaten via een handig online dashboard. Hiermee kunnen ze hun aanpak voor het werven van jong talent ...
25% van de afstuderende academici gaat solliciteren op een traineeship
Masterstudenten kiezen ook eerder, in tegenstelling tot andere studenten, voor werkervaringsstages na afronding van hun opleiding. Dit is veelal studiespecifiek, en komt bijvoorbeeld veel voor bij studenten met een rechtenachtergrond. In de campusrecruitmentstrategie kunnen werkgevers expliciet inspelen om (goed) betaalde ervaringsstageplekken aan te bied...
Arbeidsmarkttrends
De spanning op de arbeidsmarkt is nog steeds ongekend. Ondanks dit is er iets meer beweging op de arbeidsmarkt omdat terwijl het aanbod van arbeid klein blijft (lage werkloosheid en lage arbeidsmarkactiviteit), de vraag ernaar toeneemt. Dit betekent dat mensen steeds vaker benaderd worden voor ander werk, aangezien de druk om personeel te werven een nieuw record heeft bereikt. Sterker nog, deze gecombineerde factoren hebben een uitdagende omgeving gecreëerd waarin bedrijven innovatief en strategisch moeten zijn om toptalent aan te trekken en te behouden te midden van felle concurrentie.
Werk vinden en behouden
De index geeft een indicatie hoe makkelijk of moeilijk het is om werk te vinden en/of te behouden. Hoe verder de waarde boven de 100, hoe gemakkelijker en omgekeerd. De index is samengesteld uit drie indicatoren die de stromen tussen arbeidsposities beschrijven. Het gaat daarbij steeds om de verandering ten opzichte van de situatie drie maanden ervoor. De drie indicatoren zijn achtereenvolgens: 1) Het aandeel werkenden dat werkloos is geworden (werkzaam -> werkloos). 2) Het aandeel werklozen dat werk heeft gevonden (werkloos -> werkzaam). 3) Het aantal personen dat vanuit een niet-werkende situatie direct een baan vindt (niet-beroepsbevolking -> werkzaam) ten opzichte van het aantal personen dat van een niet-werkende situatie op zoek is naar, en direct beschikbaar is voor werk, maar nog geen werk heeft gevonden (niet-beroepsbevolking -> werkloos).
Makkelijk
Wervingshaalbaarheid
De wervingshaalbaarheid is een score tussen de 0 en de 10, gebaseerd op de verhouding van vraag (vacatures) en aanbod (aandeel actieve baanzoekers, zie arbeidsmarktactiviteit) op de arbeidsmarkt. Hoe groter de vraag t.o.v. het aanbod, hoe hoger de score. Dat impliceert een grotere schaarste en daardoor is het moeilijker om personeel te werven. In een krappe arbeidsmarkt geldt dat de vraag (veel) groter is dan het aanbod. In een ruime arbeidsmarkt geldt het omgekeerde. De score van de wervingshaalbaarheid zakt dan onder de 5.
Moeilijk
Verwachte zoekduur
De verwachte zoekduur naar een baan is gebaseerd op de periode die mensen zélf aangeven nodig te hebben voor het vinden van nieuw werk. Het kan gezien worden als vertrouwensindicator van werknemers in de arbeidsmarkt. De duur van het sollicitatieproces, het gemak van het vinden van werk en de focus, motivatie en inzet van mensen zijn van invloed op de feitelijke zoekduur.
3,1 mnd
Q2 2023
3,1
Q1 2024
3,1
Baanvinders met vast contract
De grafiek toont het aandeel mensen die de afgelopen 12 maanden ander/nieuw werk hebben gevonden (zie Baanwisselingen) en die direct een vast contract kregen.
46,0%
Q2 2023
44,9%
Q1 2024
44,6%
Overige