Internationale bedrijven aantrekkelijk voor technici

Onderzoek van Intelligence Group laat zien dat Google de meest populaire werkgever is onder technisch personeel in Europa. De tweede op de lijst is Microsoft gevolgd door Apple.  

Tarieven ZZP’ers in 2018 gemiddeld met 3,3% omhoog

In 2018 zijn de tarieven van ZZP’ers gemiddeld met 3,3 procent omhoog gegaan, een daling van 1% ten opzichte van de 4,3% stijging in 2017. De grootste stijging in 2018 was te zien bij interimmers binnen het vakgebied Inkoop en Logistiek, gevolgd door Marketing, Communicatie en Sales en Financieel, Bankieren en Verzekeren. Dit en nog veel meer blijkt uit data en analyses van Planet Interim, Intelligence Group en de ZZP Tariefindicator.

Grote vraag naar programmeurs, maar regionale verschillen op de arbeidsmarkt zijn groot

Dat er ontzettend veel vacatures zijn, is geen nieuws meer. Alleen al in de afgelopen 12 maanden zijn er in Nederland ruim 2,7 miljoen unieke vacatures online geplaatst. Deze landelijke cijfers vragen echter om een verdieping per regio. De regionale arbeidsmarkt laat namelijk verschillen zien in aantallen, groei en type beroepsgroepen waar veel vraag naar is.

5 manieren om de candidate experience te verbeteren

Om succesvol te werven in Nederland of andere Europese landen is het handig om te weten wat de doelgroep in het betreffende land belangrijk vindt. Zeker bij internationale werving zijn de verwachtingen per land vaak heel verschillend. 

'Recruitment en marketing kunnen nog veel van elkaar leren'

“Succesvolle recruitment en marketing kruipen steeds meer naar elkaar toe. Werkgeversmerken als Booking.com, bol.com, Coolblue en Rituals doen het goed met deze aanpak. Maar er is meer nodig dan alleen marketing om talentvolle medewerkers aan te trekken en te behouden," vertelt Geert-Jan Waasdorp, CEO van Intelligence Group.

Nieuwe functies European Recruitment Dashboard

We zijn voortdurend bezig met het verbeteren van ons European Recruitment Dashboard. Vandaag hebben we een aantal nieuwe functies toegevoegd en extra data beschikbaar gemaakt in het dashboard voor een compleet overzicht van elke doelgroep op de Europese arbeidsmarkt.

Generatie Y: millenials en hun favoriete werkgever

Onderzoek van Intelligence Group laat zien dat Google de meest populaire werkgever is onder millenials in Europa. De tweede op de lijst is Microsoft gevolgd door Apple.  

Gebruikersdag DoelgroepenDashboard 2019 was een succes

Intelligence Group en haar partner Jobdigger organiseerden op donderdag 21 maart een event voor klanten van het DoelgroepenDashboard. De middag stond in het teken van het Nederlandse dashboard met arbeidsmarktdata. Verschillende sprekers gaven inspirerende lezingen en deelden hun ervaringen.